Briefcave i Jönköping är uppenbarligen partiska i den här frågan eftersom vi givetvis vill att ni ska arbeta med oss framöver, men vi är också väl medvetna om att alla projekt inte passar oss. Ingen är bäst på allt – vad de än påstår!
Vart ska man börja någonstans? Jo det är enkelt, börja med era närmaste – hör med vänner, bekanta och kollegor, har de själva eller känner de kanske någon som tidigare samarbetat med en bra webbyrå eller reklambyrå?
Gör en vanlig sökning på byråer i området och gå igenom deras egna webbplatser till att börja med – Har de gjort ett bra jobb där? Är svaret nej så stäng ner och leta vidare illa kvickt. Är du fortfarande kvar på sidan så gå noggrant igenom byråns referenser och kundcase, vad får ni för intryck av dem? Finns det någon kontaktperson ni kan tala med där? Hur var deras upplevelse?
Fundera över vem eller vilka ni talar med och träffar från företaget, är det samma personer som själva ska arbeta i projektet eller är det någon säljare som försvinner så fort avtalet är signat och går vidare med nästa kund?
Prislappen kan vara avgörande men stirra er inte blinda på den, det blir oftast en dyr affär i längden eftersom det kan vara många kunder man riskerar att gå miste om ifall hemsidan inte ger ett professionellt intryck. I värsta fall kan man till och med stå helt utan en fungerande webbplats under en lång period om man köper grisen i säcken i hopp om att spara någon tusenlapp på den billigaste offerten (behöver förstås nödvändigtvis inte vara fel).
Undersök och lista vad byråerna är bra respektive mindre bra på. Sålla bort de som inte passar in utifrån era mål och förväntningar. Det är väl investerad tid att göra noggrann research innan ni väljer en samarbetspartner, glöm inte att magkänslan ska vara rätt och att ni känner ett stort förtroende för webbyrån och personerna som ska jobba med projektet.
Väljer ni oss som partner och webbyrå i Jönköping så får ni ett passionerat gäng kreatörer som kommer göra allt för att skapa ett resultat som garanterar separation från era konkurrenter. Släng iväg ett mail eller slå oss en signal så kan vi berätta mer om vad vi kan göra för er och hur vi kan öka era intäkter med hjälp av er webbplats, även om ni inte tror att det är möjligt.
Vi välkomnar även kunder och företag utifrån, inte bara från Nässjö, Eksjö, Tranås eller Vetlanda utan ni kanske är verksamma i Borås eller Göteborg. Webben är på alla sätt gränslös idag och vi har flera års erfarenhet av att driva lyckade distansprojekt på tidigare arbetsplatser, även om det ofta startar med ett fysiskt uppstartsmöte.