Varumärkesstrategi




Vikten av en tydlig varumärkesstrategi

Ett varumärke är mer än bara ett namn, det är bland det viktigaste ett företag har tillsammans med produkterna eller tjänsterna. I en tid när det finns massvis av varianter för i stort sett vilken produkt som helst är det inte bara produktattribut som spelar roll. Ett varumärke finns där för att skapa en personlighet åt företaget, hela företaget. En framgångsrik varumärkesstrategi bygger på att hela företaget arbetar i samma riktning och efter samma värderingar, för att kunder ska få en tydlig bild och känsla av vilken typ av företag det är de handlar från. Kunden dras mer till ett företag som har en bra och passande personlighet – en potentiell kompis.

Företaget är varumärket

Du får aldrig en andra chans att ge ett bra första intryck. Med en enhetlig och tilltalande grafisk profil som sänder ut samma signaler som såväl företagets produkter som de anställda har man kommit en bra bit på vägen. Det är viktigt att företagets profil stämmer överens med dess image, alltså att utomstående har samma bild av företaget som företaget vill sända ut. Oavsett om det handlar om ditt företags logotyp, en förpackning eller sättet ni bemöter kunder på så gäller det att hålla sig till samma röda tråd.

Tillsammans skapar vi ett framgångsrikt koncept för ert varumärke

Våra strateger i kombination med vårt designteam hjälper gärna till att ta fram idéer och koncept för en varumärkesstrategi som kan passa er och går hand i hand med ert företags personlighet. Både för att era egna medarbetare ska veta vilket företag de jobbar för, men också för att era kunder och potentiella kunder ska veta var de har er. Låt oss diskutera strategier och komma igång med en nulägesanalys av hur ert företag placeras på marknaden, kom vidare via vårt offertverktyg eller ring oss direkt på 036-19 19 60 alternativt maila oss på hello@briefcave.se.