Copywriting




Copywriting

Ibland behöver budskapet en liten knuff för att blomma ut fullständigt. Det finns mycket man kan säga med en bild eller en illustration, men få saker är lika kraftfulla som en bra kompletterande text. Tillsammans med en genomtänkt illustration är en välskriven text bland det mest tilldragande som finns.

Konsten att skriva säljande utan att du förstår att vi säljer

Till stor del handlar copywriting om att förmedla information i ett företags olika utskick, content på en webbplats eller genom fyndiga och smarta one-liners i en annons. Rent kortfattat skulle man kunna säga att copy är reklamtext. Den är skriven för att fånga ett intresse och få läsaren att tänka till, men framför allt ska den sälja saker – på ett sätt som mottagaren inte riktigt uppfattar som säljande. På nätet anpassas ofta copy som “SEO-texter”, för att de ska ranka så högt som möjligt när någon söker efter just er typ av produkt eller tjänst i en sökmotor likt Google. På så vis exponeras ert företag och får större chans att öka kundbasen.

Copywriting på Briefcave

Briefcave reklam- och webbyrå arbetar med copywriting i alla dess former, antingen copywriting separat eller i kombination med ett större projekt där vi exempelvis ansvarar för att er webbplats fylls med intressant och relevant innehåll. Som webbyrå erbjuder vi naturligtvis även copywriting för sökmotorerna (SEO), vilket innebär att er webbplats ska ranka så högt som möjligt på relevanta sökord, vi hjälper också till med kampanjer i form av kundutskick som nyhetsbrev eller genom sociala medier. Vi kan skräddarsy en annons med både bilder och copywriting från scratch, alternativt bistå er med en snygg finish. Kom igång via vårt offertverktyg så återkopplar vi inom kort. Eller också kontaktar du oss direkt på hello@briefcave.se eller 036-19 19 60.