Krogarna.se

En modern webbutik fullt integrerad med företagets interaktiva utbildningssystem

krogarna-pres

"Efter det här sparar vi flera dagar varje månad som vi istället kan lägga på våra kunder eller sälj"

Mattias Högstedt, Grundare av Krogarna

 

Bakgrund

Krogarna är ett företag som bland annat säljer interaktiva utbildningar online till krögare och restaurangpersonal för att lära sig mer om t.ex. serveringstillstånd och alkohollagen. Företaget säljer även produkter och tjänster inom samma bransch.

Briefcave har varit med och rebrandat varumärket med en helt ny logotyp och grafisk profil, samt analyserat företagets tidigare webbplats för att sedan kunna designa och utveckla en helt ny automatiserad webbutik fullt integrerad med företagets utbildningssystem.

krogarna-ux-analys
ux_kort

 

 

Processen

Projektet började relativt smått, där vårt initiala uppdrag var att ta fram en helt ny designinriktning för varumärket, med en genomgående ny grafisk profil och identitet. Därefter fick vi utökat förtroende och byggde hela krogarnas interaktiva utbildningssystem från scratch, något vi inte går in detaljerat på här utan det finns en dedikerad case study för det här om du är intresserad. 

 

produktbild-e
webbdesign

Parallellt har vi även arbetat fram den nya webbutiken, som numera kommunicerar med systemet och köp-proccessen är helt automatiserad. Barriären för att komma igång med sin utbildning online är minimal och den manuella handläggningen är ett minne blott. 

sven-parker-blue
krogarna-branding-liggande

 

 

Lösningen

Den blå färgpaletten och intryck överlag ska ge en pålitlig känsla och inbringa ett förtroende, både för utbildningarna men även butiken och systemet i sig. Den fullt responsiva webbutiken bygger på WooCommerce (WordPress) vilket är ett lättanvänt CMS för både produkthantering och innehåll.

krogarna-visitkort
logomark2
Gå till webbplatsen

Resultatet ur kundens perspektiv

”Tidigare har vi haft en hemsida och ett separat utbildningssystem som har fungerat, men det var inte mer än så.

Genom den här satsningen ville vi få mer tid över till våra kunder genom att själva slippa administrera fakturor och studenter i vårt utbildningssystem och webbutik, vi ville även att våra färger och logotyp skulle spegla seriositet och förtroende, något vi kan stå bakom. Inte minst ville vi att kunden skulle få en härlig kundupplevelse för att snabbt hitta vad de söker. Tack vare teamet på Briefcave med deras kompetens och stora kundfokus har vi lyckats med just det. 

Vi kommer att ha ett långt samarbete tillsammans för att säkerställa att vi når ut rätt till våra kunder och maximerar både kundupplevelsen och konverteringen av köp på vår hemsida och utbildningar i systemet”

– Mattias Högstedt, grundare av Krogarna och f.d. Polis

 

mattias-hogstedt
mattias-hogstedt-krogarna